Fırıncının Küreği…

Fırıncı küreğini bilir misin sevgilim
Sakın yanlış anlama
Ağzını üzerine yapıştırmak için değil
Öyle anladıysanda özür dilerim.

Fırıncı küreğinin üzerindeki ekmeği bilir misin sevgilim
Buram buram nefis kokar sabahın erken saatlerinde
Senin, benim yediğim o ekmeklerden değil
Çavdarlı kepekli glutensiz falan diyorlar
Ben bilmem… anlamamda…

O ekmekler var ya
Zenginlere dilimlenip kesilen…
Sipariş usulu giden o ekmekler…
Şimdi diyeceksin sen zengin ekmeğini nereden bileceksin, değil mi?
Bir bakkal çırağının yanında şahit olmuştum
Havuzlu Villalardan siparişler geliyor
Ekmekleri bölünüyor ince ince ve dilim halinde doğruyorlar
Kırıntıları ayıklıyorlar…
Halbuki biz kenarlarını yerdik ve kırıntılarınıda parmağımızla toplardık.

İstiyorlarlar işte sevgilim… ben, şahit oldum
Bakkal çırağına, böyle özel sipariş mi olur yahu… dedim
Çırak cevapladı “herzaman böyledirler abi” dedi

Bakkallarda çuvallara dolan ekmeklerden bahsetmiyorum
Bunları zaten garibanlar alır.
Ekmeğin bile sınıfı varmış be sevgilim
Bize de 2.ya da 3. Sınıf ekmek düşmüş.
Sınıf dedim de
Ah sevgili hani biz seninle sisteme karşı gelecektik
Sosyalist devrim yapacaktık
Hani biz hep alanlarda olacaktık.
Fırıncı küreğinin üzerindeki ekmekler bize cazip mi geldi
Ne oldu

Bizim idealimiz vardı seninle
El ele tutuşup, ellerimizi taşın altına koyup devrim yapacaktık
Ne oldu
İşçi, gariban, ezilen, öteki ve ne varsa hepsini bir araya toplayacaktık
Sloganlar eşliğinde duyuracaktık sesimizi
Eşitlik, hak, ekmek, emek ve özgürlük diyecektik
Ne oldu
Ekmek karnımızı mı doyurdu
O fırıncı küreğinin üzerindeki ekmeğe ne oldu
Ey sevgili hani gariban çocukların sesi olacaktık
Hep birlikte bağıracaktık avazımızın çıktığı kadar
haykıracaktık durmadan…
Ne oldu.
Bizi cezbeden ekmek miydi?
Fırıncı’nın suçu yok muydu
O kürek miydi suçlu
Yoksa yolumuzdan biz mi döndük
Yolumuz mu bize engel oldu
Ne oldu?
Bir karın doyumu…. ekmeğe mi sattık davamızı
Yoksa, konfor alananımıza mı terkettik diyarımızı…
Bize ne oldu….
Sistem aynı sistem değil mi
Her zaman sınıfsal fark yok mu
Bu gün ekmek, yarın emek, öteki gün teknoloji
Ne fark ederki
Zenginin çocuğunun aldığı eğitimi
Fakirin çocuğu alamıyorsa
Villarda yaşayanların yediği yemeği o garibanlar yemiyorsa
O suç ekmeğin mi, yoksa fırıncı küreğinin mi
Asıl soru bizim mi, o suç bizim mi
Bize ne oldu.
…Dilsiz şiir Ünsüz Şair Mavi Müşavir…



Yorum bırakın